poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Grzegorz Brzozowicz: Cejrowski.Biografia

Autor: Grzegorz Brzozowicz
Tytuł: Cejrowski. Biografia
Wydawnictwo: Zysk i S-ka, Czerwone i Czarne
Gatunek: Biografia
Ocena: 5

Niedawno wybrałam się do biblioteki (co robię nadzwyczaj często), w nadziei, że uda mi się wypożyczyć którąś z książek podróżniczych W. Cejrowskiego. Bardzo lubię oglądać "Boso przez świat", dlatego też chciałam zakosztować trochę książkowych opowieści, a styl wypowiedzi Pana Cejrowskiego jest dla mnie na tyle urzekający, że nie pominęłam żadnego odcinka programu.
Krąży plotka, że WC ma niedługo pojawić się w Wadowicach, więc w moich stronach zainteresowanie owym Panem bardzo się zwiększyło, a więc książki z biblioteki "wyszły" jak świeże bułeczki.
Przeglądając półki, już bez większego celu; po prostu brałam jak leci; natknęłam się na książkę Grzegorza Brzozowicza ''Cejrowski. Biografia". Myślę sobie, czemu nie? Skoro nie mogę czytać opowieści Pana WC, to chociaż może uda mi się poznać go bliżej. I udało się.
W książce opisane są wszystkie ważne wydarzenia, w jakich brał udział WC za młodych lat, wczesne dzieciństwo, pochodzenie, warunki życia w Polsce zajętej przez ruskich. Historia bardzo urzekająca, wiele z niej wyniosłam, bo kto wiedział, że szanowany Pan Wojciech w wieku 5 lat przeszedł operację usunięcia jednego płuca? Albo, że od młodych lat wykazywał dużą umiejętność handlu i zaradność, która w dzisiejszych czasach jest wprost nie do uwierzenia?
 Książka uzupełniona licznymi fotografiami z różnych okresów życia WC, zdjęciami jego ojca - szanownego Pana Stanisława Cejrowskiego, który był tak ważną postacią w życiu Pana Wojciecha.
Zachęcam wszystkich, tych lubiących styl bycia WC, a także (a może zwłaszcza!) tych nie lubiących, aby poznali bliżej historię życia tego fascynującego, wykształconego człowieka, który pomimo, że "czasy się zmieniły", nigdy nie porzucił swoich ideologii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do zostawienia po sobie śladu w postaci komentarza.
Wszelkie komentarze, które jakkolwiek urażają moją godność osobistą, a także te, pisane z pomocą popularnej łaciny podwórkowej zostaną skasowane.
Żeby formalności stało się za dość, przypominam, że kopiowanie i rozpowszechnianie moich tekstów bez mojej zgody jest zabronione.

REKLAMA