wtorek, 27 stycznia 2015

Sylvia Day - Wybór Crossa

Autor: Sylvia Day
Tytuł: Wybór Crossa
Wydawnictwo: Wielka Litera
Gatunek: Erotyk
Ocena (1-10): 7

Na premierę tej książki czekały rzesze fanek, ja także. Gdy tylko wzięłam do ręki egzemplarz, wiedziałam, że przeczytam go maksymalnie w ciągu 48 godzin.
Spodziewałam się, że w tej książce rozwiążą się wszystkie wątki, nie zakończone w poprzednich trzech. Tak się jednak nie stało i bardzo mnie to cieszy, gdyż oznacza to, że opowieść o milionerze i blond piękności, Evie Tramell będzie prawdopodobnie kontynuowana.
"Wybór Crossa" traktuję jako przedsmak epickiego zakończenia historii tej gorącej pary.
W książce aż roi się od skrajnych emocji, począwszy od rozpaczy, poprzez szczęście, aż do ekstazy. 
Po raz pierwszy w cyklu "Cross", autorka zastosowała podwójną narrację oraz technikę BDSM (zaledwie fragment, aczkolwiek może w następnej części się rozkręci).
W miarę postępu akcji poznajemy zarówno Evę, która była głównym narratorem poprzednich części, jak i Gideona, którego w tym wypadku mamy możliwość poznać bliżej. Pan Cross otwiera się przed nami, wyraża emocje i opisuje swoje najgłębiej skrywane lęki. Poznajemy Gideona, który potrafi kochać do szaleństwa i Gideona, który potrafi krzywdzić osobę, którą ponad wszystko pragnął chronić.
"Wybór Crossa" skupia się głównie na wątku dotyczącym przezwyciężaniu traumy przeszłości i kontrolą chaosu, który zagościł w życiu Gideona i Evy. Jest to kontynuacja "Wyznania Crossa", napotykamy sporo nowych, nawarstwiających się problemów i kwestii, na których rozwiązanie będziemy musieli jeszcze poczekać. Seks opisany jest bez ugrzecznienia, jest ostry, namiętny, intensywny i rozbudza wyobraźnię. 
Eva stwierdza, że jej miłość jest poddana próbie, której może nie sprostać. Wie, że czasami miłość nie wystarczy, bez zaufania i komunikacji, jednak próbuje nadal walczyć o swój związek.
Myślę, że dla większości ludzi korzystanie z tej książki będzie zależeć od tego, jakie wrażenie wywarli na nich Gideon i Eva. Mnie się podobała, wciągnęła mnie całkowicie aż po ostatnią stronę. Czuję jednak niedosyt i czekam na kolejny tom.

Dziękuję wydawnictwu Wielka Litera za udostępnienie egzemplarza do recenzji.


3 komentarze:

  1. Dziękuję Ci za recenzje! Jestem wielką fanką tej serii i nie mogę się doczekać, by przeczytać kolejną część :)
    Podwójna narracja?? Zaintrygowało mnie to :) I jestem ciekawa co się znowu między tą parą wydarzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo ostatnio słychać o tej serii. Jeszcze żadnej z tych książek nie czytałam, ale jeśli nadarzy się okazja - chętnie skorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Porzuciłam pierwszą część nie doczytawszy nawet połowy. Teraz żałuję, skoro kolejne części mają takie dobre opinie może powinnam spróbować wrócić do tej historii.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do zostawienia po sobie śladu w postaci komentarza.
Wszelkie komentarze, które jakkolwiek urażają moją godność osobistą, a także te, pisane z pomocą popularnej łaciny podwórkowej zostaną skasowane.
Żeby formalności stało się za dość, przypominam, że kopiowanie i rozpowszechnianie moich tekstów bez mojej zgody jest zabronione.

REKLAMA